5 aspecte majore de imbunatatit pentru aplicatia MySmis
Cei care nu au auzit de aplicatia MySmis 2014, trebuie să afle că este faimoasa aplicație informatică (web-based) pe care Ministerul Fondurilor Europene se străduiește să o realizeze (cu sprijinul STS) pentru uzul aplicanților la fonduri europene, gestionarilor acestor fonduri și nu în ultimul rând controlorilor banilor europeni, fie ei din țară sau din partea Uniunii Europene.
MySmis 2014 trebuia să fie gata din 2014
De finalizarea aplicației MySmis ei este condiționată de Comisie acreditarea noului sistem de gestionare, monitorizare și control al alocării financiare aferente cadrului financiar 2014-2020 (una din condiționalitățile ex-ante). Scopul final urmărit de oficialii europeni (am dubii dacă și de cei din România) este acela de a reduce povara administrativă plasată pe umerii beneficiarilor de fonduri europene.
O să trecem peste promisiunile repetate (și neonorate) că aceasta va fi gata la timp și că va fi un progres „uimitor” față de învechita aplicație ironic denumită „action-web” (cei care au lucrat cu aceasta din urmă știu că numai despre acțiune nu putea fi vorba… atunci când încercai să introduci un document și trebuia să aștepți cu minutele până obțineai un feed-back de la serverul pe care rula minunăția, iar răspunsul era nu de puține ori „eroare de încărcare”, ați depășit limita (de acțiune) impusă ! )
Aplicația MySmis 2014 – 5 probleme identificate și soluțiile lor
În cele ce urmează ne vom concentra pe 5 probleme identificate, însoțite de o serie de soluții/sugestii ce ar putea fi luate în considerare de oficialii ce se ocupă de subiect.
1. Auto-save date
În acest moment, este foarte frustrant să observi că date pe care tu le considerai salvate (pentru că ai apăsat butonul „confirmă”), dispar ca prin minune în spațiul virtual.
De fapt în acest moment aplicația îți cere să confirmi de două ori salvarea anumitor date, ceea ce este complet eronat și anacron din punct de vedere al usabilității.
Cei care se ocupă de acest aspect ar trebui să remarce că opțiunea de autosave (a se înțelege NICIUN CLIC pentru salvarea automată a datelor) a fost introdusă de toate aplicațiile serioase (ex. toate produsele Google au opțiune auto-save, platforma wordpress a introdus opțiune auto-save). Acest fapt determină formarea unor obișnuințe ale utilizatorilor, ce nu ar trebui „contrazise”, nici chiar atunci când ai la îndemână mijloace coercitive de a obliga utilizatorii să folosească singura aplicație pe care Ministerul o pune la dispoziția celor interesați.
O variantă minimă de implementare a acestei funcționalități ar fi salvarea automată a datelor introduse atunci când se navighează de la o pagină la alta prin aplicație. Logica din spatele acestei cerințe este super simplă : atunci când un utilizator introduce/scrie ceva în aplicație este pentru că dorește ca acele date să se salveze acolo, iar atunci când a greșit sau se răzgândește ARE ÎNTODEAUNA POSIBILITATEA de a edita/șterge datele introduse eronat.